Mutatjuk hogyan!
Cikksorozatunkban a karbantartás felkészítését célozzuk meg különböző minőségirányítási rendszerek és elvárások szempontjából. A kutatásunk során rájöttünk, hogy a megfelelés általánosítható, így összeállítottunk egy olyan auditori kérdéssort ami az általunk vizsgált valamennyi auditnak megfelelő.
A cikksorozat végére az alábbi kérdésekre lesz válasz:
- Mit várnak el?
- Mit kell tenni?
- Mit kell mutatni?
Az első része a komplett ellenőrzési listát tartalmaza, a cikksorozat következő részei pedig:
- Karbantartási folyamatok és tevékenységek a minőségirányítás és autóipar szemszögéből (ISO9001, IATF 16949)
- Karbantartási folyamatokra és tevékenységekre vonatkozó elvárások az autógyártók szemszögéből (VDA 6.3, speciális vevői követelmények)
- Szakmai megoldások, lehetséges jó válaszok az auditori kérdéssorra
Hová küldhetjük az audit kérdőívet?
Akik a szakmai anyagot összeállították
Harazin Tibor – minőségügyi szakember multinacionális autóipari környezetben foglalkozott integrált irányítási rendszerek bevezetésével, auditálásával, EFQM, Lean, Hr folyamatok fejlesztésével a Tier 1 és Tier 2-es vállalatcsoportoknál. Az IIASA-Shiba Díjas Automotive Quality Academy szakmai vezetője, oktatója. A Magyar Minőség szerkesztőbizottságának tagja, Kiválóság nagykövet.
Pató Sándor – karbantartás módszertan szakértő, az általa vezetett SilverFrog Informatika a Magyar Ipari Karbantartók Szövetségének és a MAJOSZ-nak is elismert tagja. Rendszeres előadója karbantartási és ipar 4.0 konferenciáknak, 2016-ban az év vállalkozójának választotta a VOSZ Veszprém Megyei szervezete, minősített IFKA szakértő.